אתה בטח מתלוצץ מר אורבך

אורי אורבך חושב שאין להציג בישולים לא כשרים בטלוויזיה בערוצים ה"גדולים"

הבה נדבר על הטלוויזיה. זהו המרחב הציבורי החדש, קובע הטעם, הצלחת של כולנו. העובדה שבטלוויזיה המסחרית, בלב הפריים-טיים, מתקיימות תחרויות טריפה כדבר מובן מאליו היא בעייתית. רוב גדול של הציבור היהודי מקפיד על הלכות הכשרות הבסיסיות. הרוב הגדול לא אוכל בשר חזיר ולא נוגע בשרימפס ואפילו מפריד בין בשר לחלב. ומה שחשוב יותר: להמוני אנשים השומרים על כשרות, המראה של שפים מכינים מאכלי טריפה וזוללים אותם לעיני-כל בערוצים הגדולים הוא צורב בעיניים, לא פחות. זה ממש לא עניין מובן מאליו.

מתוך הכתבה של אורי אורבך ב ynet

אורבך שוכח לציין שעולם התקשורת היום מאפשר לכל אחד לבחור במה לצפות. הערוצים ה"גדולים" לא מתאימים למר אורבך? שיטריח את ידו הענוגה וילחץ על כפתורי השלט, אני בטוח שיש ערוץ כלשהו המציג 24/7 את תורתו של המר"ן הגדול רבי לא-תאכל-גדי-בחלב-אימו יוספי. מדוע הוא מתעקש למנוע ממני את התענוג שבצפייה באוכל שאני אוהב לאכול? מדוע שלא אוכל לצפות בתהליך הבריאה של השרימפס? מדוע שלא אוכל להתענג על הערבוב האלוהי בין השמנת לבשר?

אורבך תוחב את פיו ונוגס בנתח השידור המוגש לי לראווה על צלחת הלווין,  ולאחר מכן מהין להתלונן על כך שהאוכל אינו לטעמו. הוא מתנהג כאחרון החרדים הדוחפים את עיניהם לשדיהן של בנות ישראל הנאוות על חוף הים ואף טורחים להוסיף יריקה… בשביל הטעם הטוב. הוא מתנהג כאחרון החרדים השולחים את ידיהם ומסיטים את ידו הארוכה של החוק כאשר מתחשק להם לשרוף ספרים, חנויות שאינן כשרות או קרמטוריום. הוא מתנהג כאחרון החרדים אשר מסרבים להכיר בחופש של אזרחי המדינה על גופם, על מחשבותיהם ועל פעולותיהם ובכלל זה גם צפיה בטלוויזיה או שידור של תוכניות שאינן כשרות בערוצים ה"גדולים".

אורבך, לך תלמד גמרא ותעזוב את הטלוויזיה שלי בשקט.

מחשבות של 172 על “אתה בטח מתלוצץ מר אורבך

  1. צודק! טיסה נעימה שתיהיה לך
    אה ולפני שאתה אורז, תדע שלא רק צניעות יש שם, יש שם גם דיקטטורה ורציחות מתנגדים וכל מי שעושה דברים שמנוגדים לדת וכו`, אבל לפחות עושים את זה בצניעות!

  2. איך זה פוגע בך?
    פעם אחת בחיי אני אשמח אם מישהו יסביר לי – איך זה מפריע לאדם שומר כשרות שאדם אחר אוכל אוכל לא כשר, או שמישהו בטלויזיה מבשל אוכל לא כשר? אנא, הסבר!

  3. את זו שגזענית!
    אני אמרתי גזעים? אמרתי שאנחנו שונים ולא נוכל להיות זהים, אף פעם, כי אנחנו שונים מדי בדברים רבים החל ממנטליות ועד למראה חיצוי, ותתפלאי כמה אנשים שופטים לפי מראה חיצוני, במיוחד בחרה הישראלית ! בגלל זה צריכה להיות סובלנות, ויש הרבה מזה ביהדות, רק אם תורידי את האף ותרדי לעומק הדברים ביהדות, תלמידי שאם יש משהו שהוא לא גזעני, זוהי יהדות.

  4. מי ראש קטן?
    אתה זה שלא יודע פה נימוסים והליכות. ומה הקשר בין מקלדת חדשה לבין לכתוב "עם" במקום "אם" ולהיפך?

  5. יפה שלי,
    המדינה מוגדרת כ"מדינה ישראלית" מזמן היא כבר לא מוגדרת "יהודית" אפילו בת.ז החדשות כתוב ישראלי ולא יהודי אז תבדקי את המקרות שלך לפני שאת מדברת

  6. אה, וואלה?
    היהדות לא גזענית? באמת חידשת לי עכשיו. כי אני יודעת שע"פ היהדות, היהודים הם מעין גזע עליון, והגויים הם מסכנים שצריך לרחם עליהם (ולהרוג את הכופרים).

  7. אז זהותך כיהודי שטחית ולא מגובשת
    אני לא מרגיש זלזול בזהותי החילונית כאשר אני רואה בטלוויזיה אנשים שומרי מסורת בטקס דתי.

  8. מזלזלים בזהות שלך כיהודי?
    בגלל שמבשלים שרימפס בפריים-טיים? אתה מאוד מאוד נוח לזלזול. אם הייתי כמוך הייתי טוען שהשידורים בערוצים החרדיים ברדיו מזלזלים בזהות שלי כאתאיסט כי הם מדברים על ישות שבחרתי להאמין שהיא לא קיימת.

  9. ההבדל הוא
    שאנחנו לא מנסים למנוע ממך לצפות בתוכניות המציגות אוכל כשר. אורבך (ואחר ואת מצדדת בו, גם את) מנסה למנוע ממני לצפות בתוכניות המציגות אוכל לא כשר ע"י בקשה להסרתן.

  10. אינני רוצה ללמוד ממך לתת כבוד
    למורשת, אני נותן כבוד למה שראוי לכבוד בעיני במורשתי ולא למה שלא. אין טעם לתת כבוד לכל מה שהיה בעבר מאחר ודברים רבים שם אינם נכונים.

  11. אם אכלתי אדם בשלב כלשהו
    מבלי לדעת את זה, מצפוני נקי. למרות זאת, אני בספק שזה קרה.

  12. תסלחי לי אבל ממתי ירושליים היא שלך?
    ירושליים היא בירת ארץ ישראל וככזו היא בירת כל אזרחיה ולא רק בירת אזרחיה הדתיים. נהוג בכל העולם שמתקיים מצעד גאווה בבירות השונות ואין שום הגיון שבגלל דעות מעוותות של חלק מהאנשים על מותר ואסור יימנעו הגאים מלצעוד בבירתם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *