אתה בטח מתלוצץ מר אורבך

אורי אורבך חושב שאין להציג בישולים לא כשרים בטלוויזיה בערוצים ה"גדולים"

הבה נדבר על הטלוויזיה. זהו המרחב הציבורי החדש, קובע הטעם, הצלחת של כולנו. העובדה שבטלוויזיה המסחרית, בלב הפריים-טיים, מתקיימות תחרויות טריפה כדבר מובן מאליו היא בעייתית. רוב גדול של הציבור היהודי מקפיד על הלכות הכשרות הבסיסיות. הרוב הגדול לא אוכל בשר חזיר ולא נוגע בשרימפס ואפילו מפריד בין בשר לחלב. ומה שחשוב יותר: להמוני אנשים השומרים על כשרות, המראה של שפים מכינים מאכלי טריפה וזוללים אותם לעיני-כל בערוצים הגדולים הוא צורב בעיניים, לא פחות. זה ממש לא עניין מובן מאליו.

מתוך הכתבה של אורי אורבך ב ynet

אורבך שוכח לציין שעולם התקשורת היום מאפשר לכל אחד לבחור במה לצפות. הערוצים ה"גדולים" לא מתאימים למר אורבך? שיטריח את ידו הענוגה וילחץ על כפתורי השלט, אני בטוח שיש ערוץ כלשהו המציג 24/7 את תורתו של המר"ן הגדול רבי לא-תאכל-גדי-בחלב-אימו יוספי. מדוע הוא מתעקש למנוע ממני את התענוג שבצפייה באוכל שאני אוהב לאכול? מדוע שלא אוכל לצפות בתהליך הבריאה של השרימפס? מדוע שלא אוכל להתענג על הערבוב האלוהי בין השמנת לבשר?

אורבך תוחב את פיו ונוגס בנתח השידור המוגש לי לראווה על צלחת הלווין,  ולאחר מכן מהין להתלונן על כך שהאוכל אינו לטעמו. הוא מתנהג כאחרון החרדים הדוחפים את עיניהם לשדיהן של בנות ישראל הנאוות על חוף הים ואף טורחים להוסיף יריקה… בשביל הטעם הטוב. הוא מתנהג כאחרון החרדים השולחים את ידיהם ומסיטים את ידו הארוכה של החוק כאשר מתחשק להם לשרוף ספרים, חנויות שאינן כשרות או קרמטוריום. הוא מתנהג כאחרון החרדים אשר מסרבים להכיר בחופש של אזרחי המדינה על גופם, על מחשבותיהם ועל פעולותיהם ובכלל זה גם צפיה בטלוויזיה או שידור של תוכניות שאינן כשרות בערוצים ה"גדולים".

אורבך, לך תלמד גמרא ותעזוב את הטלוויזיה שלי בשקט.

מחשבות של 172 על “אתה בטח מתלוצץ מר אורבך

  1. יש אוכל כשר טעים
    ויש הרבה בנות שנראות טוב בלבוש צנוע, ויש הרבה דברים לעשות בשישי שבת חוץ מלראות טלוויזיה ולנסוע בכביש.

  2. קרובי משפחתי נרצחו בשל גזענות ושנאה
    בשואה נרצחו יהודים שומרי מסורת ויהודים אוכלי חזיר. הם נרצחו בגלל שנאה וחוסר סובלנות למי שהם היו.

  3. הוצאת דברים מהקשרם
    הוא לא פסל את זכותו של אורי אורבך לפרסם את דיעותיו. יש לו ויכוח עם דבריו (החשוכים).

  4. ד"ש לקהילות החרדיות בארה"ב
    וכשרות אכן מאוד מגבילה את החופש היצירתי בבישול.

  5. אוי אתה ממש מסכן אסור לך ואסור לך
    אסור לך לרצוח אסור לך לאנוס אסור לך לגנוב אסור לך לחטוף אסור לך לנסוע מעל למותר אסור לך לאחר לעבודה אסור לך לעשן סמים

  6. פורנו זה נעים, חזיר זה טעים
    אתה תראה פורנו, אני אראה בישול חזיר. אני באמת לא מבין איפה הבעיה שלך פה. מה שחשוב הוא החופש לבחור.

  7. לא חסר מאכלים כשרית טעימים
    אבל למה להסתפק בהם אם אפשר לקבל גם אותם וגם את אלו הלא כשרים?

  8. איזו צביעות
    נכוןף אם היו מבשלים שם כלבים זה לא היה נעים לי והייתי מחליף ערוץ. בשום פנים ואופן לא הייתי קורא להסרת התוכנית מלוח המשדרים.

  9. תמיד יהיו כאלה שישנאו את הדתיים…
    תמיד גם יהיו כאלה שישנאו מקסיקנים, הומואים, ואת ההינדים ועוד…

  10. זה ערוץ מסחרי – לא ערוץ ציבורי
    אנחנו לא מדברים על ערוץ 1 אנחנו מדברים על ערוץ 10. אז נכון שקיימת רגולציה אבל הכסף העיקרי שממן את הערוץ הוא לא האגרה, הוא הפרסומות.

  11. אין!!! כפייה חילונית
    לא מכריחים אותך לעשות שום דבר. את לא רוצה לאכול טריפה – אל תאכלי. את לא רוצה לצפות בשידורים של טריפה – אל תצפי. אל!! תמנעי!! מאחרים!! את!! ההנאה!!

  12. מדובר בטלוויזיה מסחרית ולא ציבורית
    בטח ובטח שלא ממלכתית. מי שמשלם להם את המשכורת העיקרית הם המפרסמים ולא הציבור.

  13. אני מנשא לראות מי דיבר על שנאה כאן
    המקום היחיד שבו דיברו על שנאה הוא בתגובות, אולי כדאי לעשות בדק בית.

  14. חמש, לא מרגיש פלגמט לרמות את עצמך?
    לא היה מפריע לך אם היו מטגנים לך בשר כלב מול העניים? זה היה הופך להיות נושא השיחה הראשי בדינת ישראל , ומי שאומר שזה לא היה מפריע לו מעליב את האנטליגציה של כל בן אדם.

  15. אז תיצרו תוכניות של יהדות
    לתוכניות היהדות אין כנראה מספיק רייטינג כי העובדות מראות שהן נדחקות לשעות הקטנות של הלילה (כמו גם תוכניות התרבות לצערי). אם אתם רוצים תוכניות יהדות בפריים-טיים, צרו כאלה שתהיינה מעניינות מספיק כדי למשוך רייטינג או לחילופין פנו למשרד התקשורת ובקשו אישור להקמת ערוץ שמשדר תוכניות כאלה ותוכניות כאלה בלבד.

  16. 1. יש מספיק תוכניות בישול כשרות
    2. אם אין מספיק לטעמך, אתה מוזמן להציע לערוץ 10 תוכנית כזאת ואם הם יעריכו שיהיה מספיק רייטינג, אני בטוח שהם יצרו.

  17. מספיק שאתה יודע שזה קיים בשביל שזה
    יפריע לך? למי מפריע שיש רציחות בישראל, אז צריך לדאוג שהעיתונים לא יפרסמו את זה? לי מפריע שיש דת בישראל אז צריך לעקר אותה מכל וכל? מה זה השטות הזאת?

  18. יש אופציה אחרת
    יש חברה בשם "עלי שלכת" שמציעה שריפה של הגופה לאחר המוות.

  19. OMG פקאצה דתיה….
    אני מקווה להישרף או לכל הפחות להיזרק לים לאחר שאמות ואני גם לא רואה כדורגל. אבל בלי קשר, אני מאוד מכבד את דרך החיים שלכם, כל עוד היא לא מגבילה את דרך החיים שלי.

  20. אם כולם היו מעבירים ערוץ
    לתוכנית לא היה רייטינג והיא היתה מוסרת מלוח המשדרים. רק מה, לתוכנית הזאת יש רייטינג מעולה אז כנראה שיש מספיק אנשים שמעוניינים לצפות בה, אז אם זה מפריע לך תעשי טובה ותעבירי ערוץ, יש ללך מספיק מה לראות במקום אחר.

  21. התחשבות זה לא רק לצד אחד
    אני רוצה שייתחשבו בחופש שלי ושל עוד צופים רבים לראות את מה שהם מעוניינים לראות ולא ינסו להפסיק לנו תכוניות מעולות.

  22. אין שום בעיה גם בתוכנית ישראלית
    שכזו. הבעיה היחידה היא שאנשים כמו מר אורבך לא ממש יודעים לתפעל שלט ולעבור לערוץ אחד שבו משדרים דברים שמתאימים יותר לרוחם וגם (הפלא ופלא) אף אתאיסט לא יגיד אפילו מילה אחת.

  23. התכונית הזו פונה לאותו קהל יעד
    אף תוכנית לא תוכל לפנות אל כל קהלי היעד שיש. אף תוכנית לא תוכל לפנות לציבור שלם ואף תוכנית לא חייבת לעשות את זה. אני, למשל, מעוניין לראות שפים מקצעויים מכינים אוכל של מסעדות יוקרה מכל העולם ואני לא רוצה שיצנזרו את האוכל שאני צופה בו.

  24. לא לא לא….
    הרייטינג מוכיח שאנשים רוצים לצפות באוכל הזה – אז שיעשו ערוץ מיוחד לאוכל כשר. ואם אותם דתיים מגיעים להתארח בערוץ, כנראה שלא באמת מפריעות להם התוכניות שמשודרות אחרי החדשות… ואם כן, שילכו להתארח בערוץ המיוחד שמציג אוכל כשר.

  25. אז בואו נסתום לאנשים את התחת
    כשהם עולים לרכבת. או לחילופין בואו נאסור עליהם לאכול שעועית יומיים לפני שהם עולים לרכב ציבורי. מה זה השטויות האלה? כמו שאתה לא יכול למנוע את אלו, אתה גם לא יכול למנוע את התוכניות שרבים רוצים לראות. ההבדל הוא שאת התוכניות אתה יכול לבחור! שלא לראות ע"י לחיצה קלה על השלט.

  26. מייצג? בעיני מי
    חלב מייצג את הפרה שממנה אני שותה. בשר מייצג את הפרה שאותה אני אוכל. כשאני מעבב אותם ביחד נוצרת מעין שלמות טעמים שעושה לי נעים ובכךל הופכת אותי לאדם טוב יותר ושמח יותר.

  27. ערוץ 10 הוא לא ממלכתי
    הוא מסחרי. מן הראוי שיכבד את אלו שמביאים לו רייטינג ומסתבר שהתוכנית הזאת עושה את העבודה. אז אתה ואורבך וכל שאר הברברנים – תעבירו ערוץ… זה לא קשה.

  28. הם היו טפשים
    אם הם העדיפו למות על לאכוח בשר סוס, הם היו טפשים. וזהו זה.

  29. אין לי בעיה עם איסורים הגיוניים
    כאלה שנובעים מהצורך ליצור תרבות שבה לא כל דאלים גבר. איסורים כגון רצח, אינוס וכו`

  30. ועדיין, מי שמעדיף להתלונן במקום
    להעביר ערוץ ולתת לאחרים להנות מהתוכן הם אורבך וחבר מרעיו. כל האחרים מכירים בזכות של ערוץ 10 לשדר את התוכנית ובוחרים לצפות במשהו אחר באותו זמן.

  31. מותר לו לכתוב את מה שהוא רוצה
    אני מגיב (מותר גם לי) בצורה שמבטאת באופן הכי אותנטי את התחושה שעלתה בי לנוכח כתבתו חסרת ההגיון של מר אורבך.

  32. לרגע לא אמרתי לאורבך אין זכות
    לכתוב את מה שכתב. אני כתבתי תגובה לדברים שהוא כתב כי אני חושב שהם לא נכונים ואני מעוניין שכמה שיותר אנשים ישמעו את הצד השני.

  33. פורנו לא מוצג בפריים-טיים
    בגלל שיש מספיק אנשים שידירו את רגליהם מאותו ערוץ שיעשה את זה. זה עניין כלכלי ותו לא.

  34. התגיות שהעתקת
    הן רשימת התגיות מכל הרשומות בבלוג. הן נועדו על מנת שתוכל לבחור תגית שמעניינת אותך ולהגיע דרכה לרשומות שמעניינות אותך. לרשומה הספציפית הזאת לא הוספתי תגיות רלוונטיות (פשוט שכחתי ואני אתקן בהקדם), כך שיצאת חסר הבנה.

  35. מה שאני מבין ממך
    שמי שאוכל חלב ובשר ביחד סופו לאכול אדם? מאדם שאוכל אוכל שאינו כשר הפכת אותי לקניבל? אני חושש שאת קצת מרחיקה לכת. ואת עוד קוראת לי מפלצת…

  36. סליחה למה אנחנו נצטרך לראות שמחללים
    את ירושלים עיר הקודש!!!!!!! בגלל כל מיני אנשים שיש להם העדפה מינית שונה מן המקובל והיא כן שונה מן המקובל לא שיש לי בעיה עם זה אבל מלכתחילה ירושליםן היא עיר קדושה עלי כל הדעות חוץ מהדעות של שונאי הדת תאמין לי שלרוב אין בעיה להתחתן בחתונה רגילה בסה"כ רב מקדש אותם למה לא? למה לא להתחתן כאנשים נורמלים ששומרים על המסורת למה להתנגד כ"כ לדתיים מישהו כפה עליכם משו בכלל?? די כבר בחיאת מסיק עם כל השנאה הזאת למה נגד ראש הממשלה אתה לא מתמרמר למה נגד המשטרה אתה לא מתמרמר?? כי הם לא דתיים? כי הם לא "אוכלי חינם" ?!

  37. יש בזה משהו
    אבל מהניסוח החריף שלך ניתן גם להבין שאתה שואל איך אדם שכזה מעז לומר דברים כאלה ברבים.

  38. בדיוק, אתה לא צופה
    וזו הייחודיות שבבחירה חופשית וזה גם מה שאותם דתיים שסובלים כל כך לראות אוכל לא כשר צריכים לעשות – לא לנסות ולמנוע את הפעולות הלגיטימיות שנותנות הנאה לאחרים, אלא פשוט לסרב להשתתף בהן.

  39. מניין הסקת שאני שומרת כשרות?
    ואת לא יכולה להתעלם מכך שציבור גדול באוכלוסיה כן שומר כשרות.

  40. זה לא משנה אם…
    את ספציפית שומרת כשרות או לא. אני מדברת כאן על העיקרון, שמי ששומר כשרות עושה זאת מבחירה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *