אתה בטח מתלוצץ מר אורבך

אורי אורבך חושב שאין להציג בישולים לא כשרים בטלוויזיה בערוצים ה"גדולים"

הבה נדבר על הטלוויזיה. זהו המרחב הציבורי החדש, קובע הטעם, הצלחת של כולנו. העובדה שבטלוויזיה המסחרית, בלב הפריים-טיים, מתקיימות תחרויות טריפה כדבר מובן מאליו היא בעייתית. רוב גדול של הציבור היהודי מקפיד על הלכות הכשרות הבסיסיות. הרוב הגדול לא אוכל בשר חזיר ולא נוגע בשרימפס ואפילו מפריד בין בשר לחלב. ומה שחשוב יותר: להמוני אנשים השומרים על כשרות, המראה של שפים מכינים מאכלי טריפה וזוללים אותם לעיני-כל בערוצים הגדולים הוא צורב בעיניים, לא פחות. זה ממש לא עניין מובן מאליו.

מתוך הכתבה של אורי אורבך ב ynet

אורבך שוכח לציין שעולם התקשורת היום מאפשר לכל אחד לבחור במה לצפות. הערוצים ה"גדולים" לא מתאימים למר אורבך? שיטריח את ידו הענוגה וילחץ על כפתורי השלט, אני בטוח שיש ערוץ כלשהו המציג 24/7 את תורתו של המר"ן הגדול רבי לא-תאכל-גדי-בחלב-אימו יוספי. מדוע הוא מתעקש למנוע ממני את התענוג שבצפייה באוכל שאני אוהב לאכול? מדוע שלא אוכל לצפות בתהליך הבריאה של השרימפס? מדוע שלא אוכל להתענג על הערבוב האלוהי בין השמנת לבשר?

אורבך תוחב את פיו ונוגס בנתח השידור המוגש לי לראווה על צלחת הלווין,  ולאחר מכן מהין להתלונן על כך שהאוכל אינו לטעמו. הוא מתנהג כאחרון החרדים הדוחפים את עיניהם לשדיהן של בנות ישראל הנאוות על חוף הים ואף טורחים להוסיף יריקה… בשביל הטעם הטוב. הוא מתנהג כאחרון החרדים השולחים את ידיהם ומסיטים את ידו הארוכה של החוק כאשר מתחשק להם לשרוף ספרים, חנויות שאינן כשרות או קרמטוריום. הוא מתנהג כאחרון החרדים אשר מסרבים להכיר בחופש של אזרחי המדינה על גופם, על מחשבותיהם ועל פעולותיהם ובכלל זה גם צפיה בטלוויזיה או שידור של תוכניות שאינן כשרות בערוצים ה"גדולים".

אורבך, לך תלמד גמרא ותעזוב את הטלוויזיה שלי בשקט.

מחשבות של 172 על “אתה בטח מתלוצץ מר אורבך

  1. לגמרי איתך
    חילוני, אוכל טרפות שכמותי, עדיין מפריע לי לראות את זה בערוצים שמקבלים ממני את אגרת הטלויזיה. תמיד אפשר לשלוח את תהכנית לערוץ אחר שעבורו הדתיים לא משלמים אגרה אלא משלמים רק אם רוצים אותו.

  2. ישראל=אירן 2
    זה לא חדש ואני לא יודע על מה אתה מתעצבן אותי מעצבן שאסור לנו להתחתן בחתונה אזרחית אסור לנו לגדל חזיר אסור לנו לפתוח חנויות בשבת אסור לנו להתחתן עם מישהי לא יהודיה אסור לנו לקנות חמץ בפסח ישראל היא המדינה המערבית והדמוקרטית היחידה בעולם שיש לדת השפעה כל כך גדולה עליה אפילו טורקיה! מדינה מוסלמית אין ככה כפייה דתית וכל היפה נפש האלה שיגידו לי "אם לא מתאים לך תעזוב את הארץ" מי אתם שתגידו לנו מה לעשות אתם לא רוצים לאכול חזיר אל תאכלו לא רוצים לאכול חמץ אל תאכלו ותאמינו לי זה הפחד הכי גדול שלי שהרוב פה יהיו חרדיים זה מפחיד אותי יותר מהאיום האירני כי אני רואה מדינות שההשפעה של הדת גדולה עליהם תסתכלו מה קורה עם הטאליבן באפגניסטן החמאס בעזה כל הטרור העולמי זה בגלל דת

  3. אה, הבנתי….
    אז אם נמשיך לערבב בשר עם חלב תהיה שוב שואה. זה מה שאתה מנסה להגיד?

  4. זה הרבה יותר מאמא יהודיה
    ואם את לא מבינה על מה את מדברת תזכרי שהנאצים הזכירו ליהודים את מוצאם ארבע דורות לאחור.

  5. לי אין שום בעיה עם זה.
    מצדי שיבשלו כלבים סוסים ואפילו מדוזות. אם לא נאה לי אני מעביר ערוץ. אחרי שב-"אפקט הפחד" אנשים כבר אכלו כל גועל נפש אפשרי, באמת שלא תפחיד אותי בכלבים ובחתולים.

  6. גם פורנו לא תציג בשעות השיא
    בערוץ לכל המשפחה, נכון? הדרישה הלגיטימית היא לאפשר למי שרוצה בכך להמנע, ואם תשדר זאת בערוץ מרכזי בשעות השיא זה לא יהיה אפשרי. לדעתי – דילמה לא פשוטה ולא סתם "בא לי לראות איך עושים חזיר". אבל אני מודה שאני משוחד כיוון שתוכניות האוכל כולן צורמות בעיניי, ובכלל כל בשר שבעולם הוא טריפה עבורי ואין דבר כזה "שחיטה כשרה".

  7. סע לצרפת ותעשה מה שאתה רוצה!
    אתם יודעים רק לצעוק כל היום ולהתלונן על הדתיים שאנחנו כופים עליכם את הדת,משתמטים,רצים על הגבעות.

  8. אז זהו שיש הבדל
    הכל תלוי בטפל ועיקר. בהישרדות התחת של מרינה היה טפל, העיקר היה התחרות והריבים בין האנשים. ועד שלא קראתי באינטרנט על התחת של מרינה, בכלל לא הבחנתי בו. זה בכלל לא עניין אותי. וגם לאחר מכן התרכזתי רק בתחרות, והתעלמתי מהשאר.

  9. איך אני לא מכבדת אותם?
    אני מפריעה להם לאכול כשר? אני נכנסת אליהם הביתה וצועקת: "לא! אל תאכלו את הגלידה הפרווה!!!"

  10. בכך שאת תומכת שבערוצים ממלכתיים
    יהיה אוכל לא כשר, זה לא לכבד את הציבור ששומר כשרות.

  11. אז אולי נבטל את כל השידורים של
    תוכניות הבישול, כי יש אנשים שלא אוהבים לבשל?

  12. איך זה לא לכבד?
    אם את שומרת כשרות, את עושה את זה מבחירה. את יכולה תמיד להפסיק לשמור כשרות, ולספוג את התוצאות (בהנחה, כמובן, שבאמת יהיו תוצאות…). כל עוד את בוחרת להמשיך לשמור כשרות, את לא יכולה להתעלם מכך שפלג גדול באוכלוסייה בארץ לא שומר כשרות, ואפילו אוהב מאוד לאכול אוכל לא כשר.

  13. לא, זה לא הגיוני.
    מה דעתך על תוכניות שמשודרות בלילה, כדי שילדים לא יראו? תוכניות עם תוכן, בואי נגיד, קצת יותר נועז מהרגיל? (לא משהו היסטרי, "סקס והעיר הגדולה", למשל). אז למה לא לעדן את התכנים בתוכניות האלה כדי שגם ילדים יוכלו ליהנות מהם?

  14. את מתעלמת ממציאת פתרון לבעיה
    הספציפית שעליה אורי אורבך מדבר, ומשליכה זאת על כל תכני הטלויזיה.

  15. הם לא דיברו על זה
    גם לי זה צורב בעין כל הגועל נפש שהם מבשלים שם אז נכון אני מעבירה ערוץ אבל מה קרה כבר אי ן אוכל כשר טעים?!

  16. שאני אתפוצץ פה עכשיו מצחוק? XD
    תאמין לי ידידי שאם לא הייתם פה, היה הרבה יותר טוב, ואתה מוזמן לסוע לאירן ושם לא תעשה מה שאתה רוצה.

  17. אז לך יש בעיה
    אם ככה לך יש בעיה של אמונה באלוקים שזה כבר נושא אחר לוויכוח

  18. אבל מה זה משנה?
    כאילו, תראי – אם הם ממשיכים לשדר את זה, זה אומר, חד משמעית – שיש לזה רייטינג. כלומר, יש אנשים שצופים בזה ונהנים מזה. אז שיבושם להם. כאילו, הדתיים באמת, אלה שמפריע להם לראות אוכל לא כשר באותו ערוץ, צריך להפריע להם עוד הרבה מאוד דברים באותו הערוץ. למה הבחורות בביקיני (ראי ערך מרינה, כפי שציינו כאן קודם) לא מפריע לך? אם כבר – לדעתי זה אפילו יותר בעייתי מסתם אוכל. ואז אנחנו ממשיכים והולכים בנתיב שאי אפשר לצאת ממנו, כשהדתיים שוב ושוב באים ואומרים לנו "תתחשבו בנו". האמת שזה מזכיר לי ספר ילדים ישן, לא יודע אם קראת "סיפור מוזר ומלא תימהון על האי הקטן, האי היגיון". ספר ילדים אולי, אבל עם תובנה דיי חזקה.

  19. אמונה במה?
    ב"אל" הבלתי נראה שלכם שאתם עושים כ"כ הרבה שטויות בגלל שאתה בטוחים שהוא קיים? אם אתה רוצה,עשה מה שאתה רוצה,אבל אל תפריע לאחרים. כמו שאם אני פותחת את הטלוויזיה על תכנית דת אז אני אעביר ערוץ,אתה יכול להעביר ערוץ אם יש משהו שלא תואם את מה שאתה מאמין בו.

  20. תתפלא, אבל יש המון סיפורים מניצולים
    על יהודים בשואה שעד שהיה להם בשר בהישג יד, הם העדיפו לרעוב ולא להכניס בשר סוס לפה

  21. בשואה לא אבל בתקופות אחרות זה קרה
    היו יהודים בתקופת האינקוויזיציה הספרדית לדוגמה שהעדיפו למות ולא לאכול חזיר.

  22. הדתיים קשורים ואוהבים את הארץ
    הרבה יותר מהחילונים, אז רוב היורדים הם חילונים.

  23. אה, הנאצים…
    כמה קל תמיד להזכיר את הנאצים. אם הם חשבו שהיהדות היא הרבה יותר מאשר רק אמא יהודייה, אז זה בסדר. אתה מקשיב לעצמך? אתה אומר שתאוריית הגזע של הנאצים הייתה נכונה?

  24. יש איסור מפורש בתנ"ך על זרע לבטלה
    אלא אם כן מישהו מתכוון לצפות בפורנו עם ידיים קשורות, רעיון לא כולכך טוב, אז מהסיבות הדתיות עלאק שלך צריך לחסום גם אותו.

  25. אמנם לא שופטים אדם בשעת מצוקה
    אבל קצת מוזרים הסיפורים האלה. עדיף שאדם ימות מאשר שיאכל אוכל לא כשר? אם זו היהדות שלך, אני מעדיפה לא להיות בה. כי על פי מה שאתה אומר, ערך החיים הוא ממש לא הערך הכי עליון ע"פ היהדות, ואולי אפילו די נמוך.

  26. נו באמת, פשוט הייתה חייב לעוות.
    קודם כל, לכולנו יש מסורות שונות, ואפילו תאומים שיוצאים מרחם האם זהים גמרי, יותר שונים מאשר זהים.

  27. הוא ועוד איך גזען
    וגם אתה. כי ברגע שאתה מבדיל בין גזע לגזע, אתה גזען. ברגע שאתה אומר שאני לא יכולה להיות כמו כולם רק כי נולדתי לאמא יהודיה, זו גזענות. אני בן אדם לפני הכל, הרבה לפני שאני יהודיה.

  28. אתה בטח מתכוון ל"לא תשחית זרעך לריק
    אני לא מאמין שהכוונה היא שאסור ל…. , כי זה דבר שמאוד קשה לעמוד בו.

  29. רואים שאתה אטום..
    אתה יודע מה זה תקשורת,ואתה יודע מה זה שרוצים ללכלך על ציבור שלם!

  30. תעשה לי טובה היית מעביר ערוץ
    נגעל ליום יומיים ושוכח מזה אח"כ. למרות שההשוואה שבין אכילת חיות מחמד לא קרובה אפילו לבישול של שרימפס או לובסטר אני לא חושבת שלובסטר נתפס מבחינתינו כחיית מחמד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *