פיציפקעס #3

ביום ראשון כשהגעתי לעבודה נדהמתי לגלות חצי מהמשרדים ריקים. ברוב הימים אני לא מגיע לעבודה כל כך מוקדם וכשאני כבר מגיע ב 9:30-10:00 בד"כ אני רואה אנשים עובדים. בירור קל גילה לי שרובם הלכו לצעוד בצעדת שליט.

אני חושב שהצעדה הזאת לא באמת מועילה לשום דבר מלבד לתחושת הזחיחות העצמית של הצועדים. הצועדים מרגישים שהם עושים משהו אקטיבי אבל בפועל הצעדה הזאת לא מועילה לשום דבר מלבד לכאב הראש של ביבי ולתחושה של החמאס שהנה ישראל עוד מעט תתכופף עוד קצת.

אני לא אומר כאן שום דבר חדש ורבים כבר אמרו את זה לפני, אבל הרגשתי צורך לכתוב את זה.


מאז שביטלתי את הבלוג "כותבים" ואיחדתי אותו לכאן עם כל השאר לא באמת המלצתי על פוסט רק לשם ההמלצה. אז הנה פוסט שלדעתי בהחלט שווה עוגיה.

ביבי וחבריו טוענים שהעלאת שכר המינימום זו לא התשובה ושזה יגרום לאבטלה. זו הסיבה שהם העלו את רעיון מס ההכנסה השלילי. אבל יש עם הרעיון כמה בעיות:

  • עלייה באבטלה? בולשיט. ב-2006-2007 עלה שכר המינימום בישראל בצורה מדורגת, האבטלה לא עלתה אלא ירדה. ניתן לייחס זאת לעובדה שעליית שכר בעשירונים התחתונים מתורגמת מייד לעלייה בצריכה, ולכן נוצרים עוד מקומות עבודה.
  • עלייה באבטלה? בולשיט. מתנגדי ההעלאה יטענו שאסור לבסס מדיניות כלכלית על מקרה מוצלח אחד. וואללה, צודקים. אלא שממצאי מחקרים מן העולם כולו פשוט אינם תומכים בנבואות הנחרצות של ביבי ופישר, שהן רק תיאוריה.
  • עלייה באבטלה? בולשיט. כן, גם פרופסורים בעלי שם עולמי לכלכלה יכולים לטעות. ויש גם פרופסורים לכלכלה שתומכים בהעלאת שכר מינימום (ביניהם 5 חתני פרס נובל).
  • עלייה באבטלה? בולשיט. רוב המועסקים בשכר מינימום במגזר הפרטי אינם עובדים בתעשייה, ורוב עובדי התעשייה אינם משתכרים שכר מינימום. שלא יעבדו עליכם! המעסיקים הגדולים של משתכרי שכר מינימום אינם מפעלי טקסטיל בגליל ובנגב אלא רשתות שיווק, חברות סלולר, חברות כוח אדם ומיקור חוץ. יש להם רווחים נאים מאוד, ואת הפעילות שלהם אי אפשר להעביר לסין.

ויש עוד לא מעט סיבות – קראו את ההמשך.


סתם משהו נחמד. יצא המקרה ושכחתי במשרד צנצנת של טייסטרס צוייס שנשאר בה ממש מעט קפה למשך כמה חודשים. ככה נראים הגרגרים היום.
קפה ישן
קפה ישן
קפה ישן
קפה ישן

גרגרים סגולים/שחורים שצמודים לתחתית הצנצנת בעוצמה כזאת שעשרות מכות ודפיקות לא הזיזו אותם סנטימטר. חשבתי למכור את זה למוזיאון אבל בסוף זרקתי לפח.

מחשבות של 2 על “פיציפקעס #3

  1. יש פה פגיעה בזכויות יוצרים.
    יא מנוול, אני הבאתי את הקפה הזה…
    אני מבקש לעדכן בהתאם.

    תודה
    הנהלת הקפה של תפוז

    1. אם כבר אז יש פה פגיעה בזכויות צוררים, יא צורר ישראל (TABADI). את הקפה הזה אמנם אתה הבאת אך לא יקום ולא יהיה שאני אעדכן משהו בבלוג שלי בעקבות דבריך הנלוזים. כעת, במחילה מכבודך, לך תכין לי קפה ועדיף שלא יהיה סגול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *