עבודה ולימודים

שוב תקופה של חוסר זמן שיוצרת עוד בלוג לא מעודכן. זה נובע בעיקר מהשילוב של העבודה, הלימודים והעובדה שיש רק 24 שעות ביממה. אולי בגלל זה רוב ההמלצות היום נוגעות לעבודה ולימודים. כפיצוי על חוסר העדכון, אני אמליץ הפעם על 6 פוסטים. נקווה שבהמשך הלימודים אני אוכל לעמוד בקצב של פוסט לשבוע.

בנו של האין משווה את היחס של המדינה למוריה, ליחס של החקלאי לעובדיו. אפשר לשכור עובדים זולים יותר, אבל האיכות נפגעת.

יום אחד נמאס לעובד שלכם, והוא עוזב. אתם מחפשים עובד חדש לשדה שלכם, ולא מוצאים מישהו שיסכיםלעבוד באותו שכר נמוך שכבר הרגלתם את התאילנדי שלכם.  יום אחד אתם נוסעים אל השדה שלכם, לראות מה קורה בו, ולוודא שאף אחד אינו גונב מהירקות הנפלאים שלכם.
אלא שאתם מוצאים שדה עזוב, יבש, מלא קוצים ודרדרים, מלא יתושים ושלוליות של מי בוצה, ומעט הירקות שאתם יכולים לראות, אינם ראויים למאכל. לא רק שאף אחד לא אוכל מהשדה שלכם, אלא שהחקלאי של השדה השכן שמח לראות אתכם, כי הוא כבר מזמן דורש שתשתלטו על כל העשבים בשטח שלכם, שעכשיו גם מפריעים לשטח שלו. שלא לדבר על החולדות ושאר המזיקים.

קישור לפוסט: על שביתת המורים 1

הילדה מהגלוב השתתפה בעצרת לזכרו של רבין. היא נדהמה מכמות האנשים שהגיעו ותהתה לעצמה למה הם לא מגיעים גם במקרים אחרים.

אה חמישים אלף איש יש בכיכר. רוב עצרות המחאה שנערכו בשנים האחרונות לא הצליחו להביא כל כך הרבה אנשים אל הכיכר או אפילו ללטף את אמות הסיפין. לעם ישראל אין זמן למאבקים רק לזיכרון. בכדי לזכור לא צריך לעשות שום דבר רק לספוק כפיים ולהיאנח.

קישור לפוסט: הו מלחים

עופר, שעובד במכללה כלשהי, פוטר בסוף שנת הלימודים על מנת שלא יצבור ותק בעבודה. הבעיה שלו היא פחות עם הפיטורין ויותר עם דמי האבטלה.

כשהגעתי ללשכה, פלאיירים פשוטים למראה הזכירו לי ידיעה מלפני כמעט שנה: “דמי האבטלה לצעירים עד גיל 28 יקוצצו ב-25%”. רצה היושב במרומים, והנני צעיר בארבעה חודשים מן הגיל הנדרש. קצבתי, העלובה גם כך, קוצצה לה ברבע בגלל גילי, והפכה מעלובה למעליבה.

אני תוהה האם מי מקוראי מֲלָּה קיבל תעודת הנחה בסך 25% לדבר כלשהו עד היותו בן 28. כשבדקתי עם בעל הבית, הוא לא נתן לי הנחה של 25% משכר הדירה, בסופר לא קיבלתי 25 אחוזי הנחה, וגם הדלק לא עלה לי שלושה רבעים ממחירו לכלל הציבור. בנוסף, אני גם לא זוכר שכאשר גבו ממני ביטוח לאומי, נתנו לי הנחה של 25% בגלל גילי הצעיר.

קישור לפוסט: ועדת העבודה והרווחה הגיעה גם אלי

לא ידעתי בכלל שקיים יום בינלאומי נגד מקדונלדס עד שקראתי את הפוסט של טל. מסתבר שגם אצלנו יודעים לשבור את הכלים… או את החלונות.

לא יודע איך השומר לא ראה כלום. עד שיצאנו אל הרחוב, כמה שניות אחר כך, כבר לא היה שם אף אחד.
טלפון ראשון לסופרווייזר. קצת נהניתי להעיר אותה, האמת, אחרי שנטשה אותנו עם הנקיונות. טלפון שני לקב"ט החברה. הוא שאל איך שברו את החלון. הוא אמור להיות מזכוכית מחוסמת, מאוד קשה לניפוץ, אבל לא מצאנו שום חפץ זר בתוך הסניף. הוא אמר שהוא ידווח למשטרה, אבל שכנראה אין מה לעשות עכשיו, הונדליסטים ברחו.
הסדק בחלון המשיך להתרחב. רסיסים טפטפו ממנו כמו ברז מים דולף.

פוסט מעולה עם תמונות להמחשה. כל החלונות השבורים של מקדונלדס לאורך השנים שהוא עבד שם.
קישור לפוסט: מבעד לחלונות שבורים: היום הבינלאומי נגד מקדונלד`ס

את המנגנון כבר הכרתם? סביר להניח שכן. אם אתם לא יודעים על מה אני מדבר, אתם בטח תדעו אחרי שתקראו את הפוסט של שי.

המנגנון הוא הדלק, המנוע, והסיבה לכל דבר שמתרחש ביקום. לכל פעולה בעבר ובהווה ובעתיד בכל היקום.

המנגנון הוא אביו ומולידו של הכאוס. פרוש השם כאוס הוא תוהו ובוהו. אבל מי יצר אותו ולמה … יתקל בתשובה אחת פשוטה להחריד זה המנגנון. לאחרונה התפרסם מאמר מדעי חדש תחת הכותרת "פיסיקאים טוענים כי גילו מה התרחש לפני המפץ הגדול" אם נוכל להביט ולו לשנייה אחת קודם לאירוע שהחל את המפץ הגדול. אנחנו נראה את המנגנון השמן עומד מאחור, מחייך בחיוך אכזרי ואומר בלעג "עכשיו נראה אתכם נבלות".

המנגנון הוא גם האוייב הכי הכי גדול של האזרח הפשוט, וגם של אלוהים.

קישור לפוסט: המנגנון

ולסיום, פוסט מעט בוטה אך מאוד רלוונטי. כל מי שלא מסוגל לסבול את שמו המפורש של איבר המין הזכרי מתבקש שלא להמשיך הלאה. עמוס מסביר לנו מדוע לאולמרט יש סרטן.

הוא נבחר במקרה להיות ראש ממשלה. על הזין שלו.
הוא יצא למלחמה מיותרת בלי שום תכנון מוקדם והפסיד בה. על הזין שלו.
העם קרא לו להתפטר. על הזין שלו.
נפגעי המלחמה נותרו לבדם. על הזין שלו.
הסטודנטים שבתו חודשיים. הוא התעלם. על הזין שלו.
הוא מושחת עד היסוד. על הזין שלו.
שלטון החוק. על הזין שלו.
שלטון קצב. על הזין שלו.
ניצולי השואה זועקים לעזרה. הוא התעלם. על הזין שלו.
המורים שובתים כבר שלושה שבועות. הוא ממשיך להתעלם. על הזין שלו.

בטח כבר הבנתם את הפאנצ', אבל גם אם כן, אני ממליץ לכם לקרוא את הפוסט במלואו.
קישור לפוסט: על הזין של אולמרט

מחשבות של 2 על “עבודה ולימודים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *