אז אדוני, ראש העיר

כשעברתי דירה ועזבתי את ההורים, בחרתי שלא לגור בתל אביב. זה נבע מסיבות כמו המחיר שדרשו בעבור דירה של שני חדרים או העובדה שהעבודה שלי נמצאת ברמת גן. דווקא מחוסר החניה לא היה אכפת לי (ככה זה כשלא מוציאים רשיון).
אז אני גר ברמת גן, עדיין במרכז ולמרות זאת לא ממש קרוב לשום דבר. מצליח מדי פעם לנשום כמה אדים מן החוויה התלאביבית אבל לא באמת מכניס לריאות. אחת למספר שבועות אני מסתכל לכיוון אותה עיר ללא הפסקה ומקנא, בעיקר כשבא לי לרדת לאיזו מסעדה ברחוב ואני מגלה שכולן סגורות. יש יופי מסויים בעיר הזאת…

הבחירות לראשות העיר תל אביב מתקרבות ולרמן מציג את 3 הנושאים העיקריים עליהם, ככל הנראה, ייסובו הבטחות המתמודדים. הנה אחד מהם.

1. תחבורה. הנושא החם ביותר בעשרות מערכות מוניציפאליות ברחבי העולם (לונדון וקוריטיבה, למשל). נושא התחבורה בת-זמננו מקיף נושאים רחבים הכוללים איכות סביבה, זיהום אוויר, צדק חברתי, קיימות, אורבניות מיטבית וכמובן כולל את אבני היסוד והמשחק ביניהן – הולכי רגל, רוכבי אופניים, תחבורה ציבורית על שלל מרכיביה, משאיות, אופנועים, רכב פרטי וחנייה. הנושא כולל פיתוח תשתיות לתחבורה ציבורית, חניונים וכבישים ומהווה את הבסיס שמכריע את איכות העיר. למזלנו, הנושא הזה טופל בהצלחה במקומות רבים בעולם (קוריטיבה, פורטלנד, ונקובר, מלבורן, קופנהאגן מצטיינות בתחום אבל יש עוד עשרות דוגמאות), והביא לשיפורים מדהימים בכלכלות עירוניות פוסט-מודרניות ובתדמיות עירוניות. לצערנו, ראש-העיר הנוכחי מאמין בקדושת הרכב הפרטי והאיש שהוא מינה להחזיק את תיק התחבורה, משה טיומקין, מחזיק בתפיסות תחבורתיות שכבר בשנות ה-60 היו מיושנות.

זה אחד הנושאים שבאמת אפשרי לעשות בהם שינוי בטווח של קדנציה עירונית אחת, והדוגמאות רבות (כן, צריך להתחיל להביא אותן לפה).

קישור לפוסט: שלושת הנושאים המהותיים בבחירות הקרובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *