מספרי ברזל להתפקד המפקד!

טל מוצא את הבורות של אנשים שונים בנושא מפקד האוכלוסין מועצבנת ולכן מצא זמן להפריך כמה שמועות שגויות.

הנה מקבץ קטן מרשימת הדברים המטופשים שנאמרה שם בכזה בטחון כאילו הן עובדות גמורות כשבפועל הם קשקוש מקושקש:
1. "זה פוגע בפרטיות" – לא נכון. הנתונים שנאספים ומעובדים לא מתייחסים לאנשים ברמת הפרט אלא מתפרסמים כנתונים סטטיסטיים בסגנון: 20% מהאוכלוסייה בגילאי 30-40 גרה בדירות בשכירות או 85% מהאוכלוסייה מחוברים לאינטרנט או ל45% יש שני רכבים לשימושם וכדומה. לא מתפרסם ולא מועבר לאף גורם אם דוד כהן מפ"ת מחזיק 4 מכוניות או גר בשכירות ברחוב הרצל 54.
2. "בשום מקום בעולם אין חובה כזאת ולא מקיימים מפקד כזה" – טעות נוספת! בכל המדינות בעולם נעשים מפקדי אוכלוסין והן חובה. רוצים דוגמאות? בבקשה: ארה"ב, בלגיה, גרמניה נורווגיה, בריטניה, אירלנד אוסטרליה, יפן, ניו זילנד, קנדה. בחלקן אפילו נערך מפקד כל 5 שנים (עניין של תקציב כנראה) גם האו"ם עוזר במדינות שמתקשות לקיים את זה בכוחות עצמן והלישכות לסטטיסטיקה בעולם מונחות על ידי ועדות האו"ם איך לבצע את המיפקד על מנת שייהוו בסיס להשוואה בין מדינות. אגב גם בתקופת התנ"ך נעשו מפקדים בעם ישראל (ניתן לקרוא כאן . שימו לב לתמונת הגלובוס שמראה גם מתי ואיפה נערכו מפקדים בעולם).
3. "זה לוקח שעתיים" – לא נכון. עוד דבר הבל. שאלון מפקד האוכלוסין לוקח בין 5-7 דקות אם מתגורר בדירה אדם אחד או שניים ובין 10-15 דקות אם יש משפחה עם 5 נפשות ומעלה).

קישור לפוסט: מפקד האוכלוסין – בעקבות הודעה שפורסמה בנושא בפורום תפוז

תגובה אחת על “מספרי ברזל להתפקד המפקד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *