כנגד כל הסיכויים

מסיבה כלשהי נזכר משרד האוצר בפתחה של השנה החדשה לאיים על מפעל הפיס בסגירה. אני לא יודע מה היה הטריגר, אולי השבועיים ללא זכיה למרות הפרסים הגדולים, אולי סיבה אחרת, אבל משרד האוצר מאיים לשלול את האישור להגרלת ה"דאבל-לוטו" אם מפעל הפיס לא יחזיר את סיכויי הזכיה להיות כמו שהיו.
 
בפברואר השנה בחר מפעל הפיס לשנות את חוקי המשחק והגדיל את סה"כ המספרים שיש לבחור מהן מ 34 ל 37. כמו כן הוקטנו מספר האפשרויות במספר החזק מ 10 ל 8. בכך בעצם הפחית מפעל הפיס את סיכויי הזכייה בלוטו מה שגרם לצעקה גדולה בקרב המהמרים הקבועים. חשוב לציין שעקב הקטנת הסיכויים הפרסים עצמם גדלו.
 
כבר באותה עת כשקמה הצעקה הראשונית אני זוכר שחשבתי לעצמי כמה זה טפשי. מפעל הפיס הקטין את סיכויי הזכיה מ 1:13,449,040 ל 1:18,598,272. כן, כן, אלו סיכויי הזכיה בלוטו למקרה שמישהו שחשב שהם גבוהים יותר. במילים אחרת מפעל הפיס שינה את הסיכויים מסיכוי כמעט אפסי לסיכוי כמעט יותר אפסי. אם מישהו היה ממלא שני טורים בשבוע, הסתברותית היו צריכות לעבור אלפי שנים עד שהיה זוכה.
 
השינוי של חוקי הלוטו פגע אמנם בסיכויי הזכייה של פלוני אלמוני כלשהו הסתברותית, אבל בפועל הסיכויים האלה כל כך נמוכים עד שההבדל ביניהם הוא זניח. אם מישהו זוכה בלוטו זה בגלל שבחר את המספרים הנכונים במזל ולא בעקבות זה ששיחק לאורך זמן.
 
משרד האוצר צודק בכך שכל שינוי בהגרלות של הלוטו צריך לעבור את אישורו, אני רק תוהה אם מה שקורה עכשיו זו סתם הפגנת שרירים או שבאמת ישבו שם והחליטו שהם לא היו נותנים את האישור אם היו באים אליהם מלכתחילה. אם הפעולה הזאת נועדה רק כדי להראות למפעל הפיס מי הכי חזק פה, אז זה באמת מיותר. בכל מקרה, אני עצמי לא רואה בעיה עם אף אחת מהתוצאות האפשריות של העימות הזה. בפעמים המעטות שאני ממלא לוטו אני מודע לכך שאני מסתמך על מזל גרידא.
 
שנה טובה לכולם 🙂

מחשבות של 8 על “כנגד כל הסיכויים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *