BlogDay 2010

כבכל שנה (חוץ מהשנה האחרונה שבה פספסתי) אני משתתף ביום הבלוגים העולמי של ניר אופיר וממליץ על בלוגים מעניינים שמצאתי. ההגדרה המקורית היא להמליץ על 5 בלוגים אבל אני לא תמיד עומד בה וגם הפעם החלטתי לא להגביל את עצמי לגיזרה הישראלית אלא להמליץ גם על בלוגי קומיקס שאהבתי גם מרחבי העולם. יאללה מתחילים.

  1. עד היום לא המלצתי על כאלה אבל יש כמה לא רעים – בלוגי קומיקס
    freelance freedom – מעצב מספר באמצעות קומיקסים קצרים על החווייה של העבודה כפרילנסר. יש שם כמה מהתובנות היותר מעניינות על ההבדלים בין שכירים לעצמאיים.
    XKCD – אם אתם גיקים, זה הקומיקס בשבילכם. הקומיקס הזה מתאפיין בציורים פשוטים ומופשטים כי התוכן הוא זה שיוצר את האפקט. רוב הנושאים מגיעים מעולם המחשבים/מד"ב וכל שאר הדברים שגיקים מתעסקים בהם.
    geek & poke – קומיקס חביב שמציג גם הוא סיטואציות ותובנות מעולם הIT וההייטק.
    הו לא – קומיקס ישראלי שאני ממליץ עליו בעיקר כדי שתהיה לנו איזושהי נציגות כאן. רוב הקומיקסים שם הם סבירים לטעמי ולא גאוניים במיוחד אבל אחת לכמה קומיקסים יוצאת שם איזו הברקה יפה.
  2. לחובבי מריו, סוניק ושאר משחקי קונסולות ומשחקי מחשב שונים, הבלוג הבא יהווה שעות של הנאה – select blog
  3. את הבלוג הבא אני אוהב במיוחד בגלל נקודת המבט שלו מתוך עולם התקשורת. רביב דרוקר נותן לנו גישה לתהליך קבלת ההחלטות של מערכת חדשות פעילה ומעולה. הוא לא חושש לומר את דעתו על המתחרים ולהבהיר למה הוא פועל כמו שהוא פועל. כל מי שחובב תקשורת כמוני ימצא את הבלוג הזה מעניין – הבלוג של רביב דרוקר
  4. לא מזמן, החברה שאני עובד בה, תפוז, קנתה חברה אחרת שאת הבלוג שלה קראתי בצמאון – netcraft. התחלתי לקרוא את הבלוג שלהם כי הם כתבו שם על חידושים בתחום ה UI שאני בכלל לא התייחסתי אליהם למרות שהעבודה שלי מאוד נוגעת לתחום. הם עיצבו אתרים מחדש רק כי בא להם, הם סקרו אתרים קיימים באמצעות מסך שעוקב אחרי תנועות העיניים ועוד דברים רבים ומעניינים אחרים. אני חושב שכל מי שיש לו אתר יכול להפיק תועלת מהבלוג הזה – netcraft bytes
  5. את שני הבלוגים הבאים אני שם בכפיפה אחת כי שניהם עוסקים ברשת ומהווים נדבך עיקרי של הבלוגוספירה. שניהם בלוגים פופולאריים מאוד והלינק ממני אליהם גם ככה לא יוסיף הרבה, אבל לאלו שלא מכירים אותם (אם יש כאלה) שווה להכיר.
    חדר 404 הוא הבלוג של עידו קינן שם הוא מפרסם פוסטים מכל הבא ליד, החל מטעויות בעיתונות וכלה בתמונה של ילדה הנושפת בסביון שמופיעה כמעט בכל מקום בעולם. בלוג מעולה שתמיד יש משהו חדש לקרוא בו.
    חורים ברשת הוא הבלוג שהיה במקור של גל מור וכעת הוא של אוסף כותבים. זה בלוג שעוסק ברשת האינטרנט באופן כללי ואם אינני טועה הוא הבלוג הראשון שבאמת מנסה לעבוד באופן עסקי עם שותפי תוכן ועוד מונטיזציה כזו או אחרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *