ירדן לוינסקי משווה בין האנשים המשתמשים במדיה חברתית לחברי כת

גם המאפיינים התרבותיים של המדיה החברתית הם כאלו שדומים למנגנוני ההשתתפות בכתות. אם תחפשו מידע שעוסק בכתות, תראו שיש להן כמה מאפיינים משותפים:

הם משתמשים במניפולציות פסיכולוגיות על מנת לגייס, לחנך ולשמור על המשתתפים שלהם
כל משתתף ברשת חברתית יעשה פעולות שונות כדי לגרום לאלו שלא משתתפים להצטרף גם. הם ישלחו לכם מיילים של הזמנה. ישלחו לכם לינקים שיסבירו לכם למה אתם ממש, אבל ממש חייבים להיות שם. משתתפים חדשים מתקבלים בזרועות פתוחות על ידי משתתפים ותיקים: “יופי שפתחת חשבון, בוא לשלי”. המרדף אחרי חברים (בפייסבוק) או עוקבים (בטוויטר) מתוגמל בתחושת שייכות וערך עצמי. תראו לי משתתף שיש לו כמה מאות עוקבים ופתאום יפסיק להיות משתתף פעיל.

נוצרת חבורה אליטיסטית וטוטליטארית.
הפעילים במדיה החברתית שולחים טוויטים והודעות אחד לשני, ואחר כך מדברים על זה באמצעים אחרים. פעילים במדיה חברתית מאמינים שכולם צריכים להיות בטוויטר או בפייסבוק. אלו שאין להם פרופיל מקבלים יחס מזלזל או מתעלם. אפילו עסקים או חברות שאין להם פרופיל בפייסבוק נחשבות לחברות שלא מבינות עניין. אם יש לך עוקבים זה טוב, אם אין לך זה גרוע.

קישור לפוסט: למה מדיה חברתית היא כמו כת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.