שיווק רשתי – צרכנים ולא משווקים

טל ראה בערוץ 10 כתבה על שיווק רשתי והחליט להסביר איפה בדיוק מתבצעת ההטעיה.

במכירת מוצר רגיל, נניח ספר, אז בד"כ יש חנויות ספרים יש מערך הפצה שמפיץ לחנויות עושים פירסומות וכל זה גורם לצרכן לרצות לגשת לחנות ולקנות. הצרכן מודע שהוא קונה את המוצר.

שיטת השיווק הרישתי היא למעשה שיטת מכירה מתוחכמת. גורמים לאנשים לחשוב שהם המשווקים שהם הבעלים שהם עצמאיים שהם יהפכו לעשירים כשבפועל מסיחים את דעתם מהעובדה הפשוטה שבת`כלס הם הצרכנים, שכן הם ושכמותם קונים את המוצר. עושים להם את זה באמצעות כנסי מוטיבציה ובאמצעות ק`ואצינג אבל בפועל הם הצרכנים הסופיים. אם זה לא היה על גבול ההונאה זה היה אפילו גאוני.

אז החברה במקום להשקיע בפירסום במערך הפצה ובחנויות עורכת כנסים עם קואצ`רים ועם שיטה שהיא על גבול שטיפת מוח. וככה מגייסים לקוחות וצרכנים סופיים במסווה של מתכון בדרך אל העושר.

קישור לפוסט: שיווק רישתי – בעקבות הכתבה על חברת אג`ל בערוץ 10

מחשבות של 3 על “שיווק רשתי – צרכנים ולא משווקים

  1. שלום אורי !

    תודה על כך שהעלת את נושא השיווק הרשתי, אך אני חושב שהבעיה איננה נעוצה בשיטה …
    אלא באנשים בתעשייה !
    בתור אדם שפעיל בתחום ומתפרנס ממנו אני יכול לומר שבעבורי מדובר בעסק לכל דבר ! מה שאנו עושים זה למכור מוצרים ולצרף לפעילות אנשים חדשים אותם אנו מלמדים כיצד לשווק נכון ולמכור עוד מוצרים, מה שמגדיל את המחזור ומשאיר כסף בכיס לכלל המשווקים.

    נכון – אין קשר להתעשרות מהירה – אלא לעבודה ולבניית עסק אמיתי.
    מי שמוכן להתמיד בעסק – קיים סיכוי בו הוא יבנה מערך צרכנים ומשווקים גדול – מה שישאיר לו אפשרות לתגמולים גבוהים בעתיד.

    1. שלום אסף,
      ראשית, לא אני העליתי את הנושא, אני רק המלצתי על פוסט של גולש אחר בנושא. עם זאת אני מאוד מסכים עם טענתו של הכותב, שיווק רשתי זו אשליה שהמתעשרים העיקריים ממנה הם אלו שבראש הפירמידה. הבאים אחריהם יכולים אולי להצליח להפרנס, אלו שאחריהם אולי בדוחק ולאלו שאחריהם (שאלו רובנו) בד"כ אין סיכוי.
      אז כן, מעטים יצליחו למצוא שיטת שיווק מוצלחת אבל זה לא באמת מה שרוב המשווקים מוכרים ללקוחות שלהם. הם מוכרים להם שזה קלי קלות וכל מה שצריך זה קצת יוזמה. צריך הרבה יותר מכך ובד"כ זה לא ישתלם.

  2. עדי "פירמידה"(שיווק רשתי) שיש לך סיכוי להתעשר מאשר "פירמידה"(עבודת שכיר) שאתה תמיד נשאר למטה.

    כול החיים שלנו הם פירמידה עם זה בעבודה בצבא בממשלה ובכול דבר אחר
    בסופו של דבר כול הכסף מגיעה לבנקים והשאלה היא כמה אתה יכול להשאיר אצלך?
    ולהיות כמה שפחות מחויב לתקופות ארוכות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *