מי רוצה להיות עיתונאי?

אילנה תמיר פתחה מספר קבוצות דיון בגוגל, אליהן תשלחנה הודעות לעיתונות ע"י יחצ"נים ודוברים שונים. כל בלוגר שרוצה יכול להרשם לקבוצות ולקבל את ההודעות.

בלוגרים, ורואים את זה כאן בישרא-בלוג מידי יום, עושים עיתונות אזרחית ומדווחים על נושאים שמסיבות שונות לא זוכים לסיקור תקשורתי, כותבים טורי דעה שהם לפעמים מקוריים ומעניינים יותר מטורי דעה "מקצועיים" ולעתים גם מצליחים ליצור קבוצות לחץ ולהשפיע על התקשורת הממוסדת.

יחד עם זאת, ישנו כרגע הבדל גדול בין עיתונאים לבלוגרים – עיתונאים רשמיים מחוברים לצינור מידע רחב שנקרא "הודעות לעיתונות". אלו הן הודעות שנשלחות מדוברים ומאנשי יחסי ציבור, ובאמצעותן העיתונאים מתעדכנים בכל מה שהולך. אומנם עיתונאים אוהבים להתלונן על ההודעות האלו שמפוצצות להם את תיבת האימייל, אבל הם חייבים להודות שזה אחד מהכלים החזקים ביותר שעומדים לרשותם. יש שיגידו שעשרות אחוזים מהאייטמים שמתפרסמים בתקשורת, גם במקרים שנראה כאילו מדובר בתחקיר, מקורם בהודעות לעיתונות.

במטרה לאפשר לבלוגרים להגיע לנקודת פתיחה שווה לעיתונאים, פנינו אתמול לכמה מאות דוברים ואנשי יחסי ציבור והזמנו אותם לשלוח "הודעות לעיתונות" ישירות לבלוגרים שמעוניינים בכך. כאן תוכלו לקרוא את ההודעה שנשלחה אליהם.
כמובן שעצם קבלת הודעה כזו לא הופכת מישהו לעיתונאי ועבודה עיתונאית אמיתית דורשת הרבה יותר מזה (למרות שישנם עיתונאים שלא מיישמים זאת בפועל) , אבל לדעתנו מגיעה לבלוגרים הזדמנות להוכיח את עצמם.

הכנסו לפוסט, יש שם גם את הקישורים לקבוצות הדיון וגם כמה טיפים שכדאי להפנים לפני שמתחילים להיות השופר של היחצ"נים.
קישור לפוסט: הודעות לעיתונות לבלוגרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *