איך הורסים את עמוד הבלוגיה ב-5 צעדים פשוטים

1. פוגעים ב SEO
עד עתה הכותרת של עמוד הבלוגיה החלה במילה "הבלוגיה" בתוספת עוד מספר מילות מפתח. היום, עם שינוי העמוד הכותרת היא "תפוז אנשים – הבלוגיה – בלוגים יומני רשת תוכן גולשים".
 
 
המילה הראשונה מאוד חשובה מבחינת גוגל. אני לא חושב לתפוז אין יותר מדי תחרות תחת מילות המפתח "תפוז אנשים", אין שום צורך להדגיש את הנושא. לעומת זאת במילים כמו בלוגים, בלוגיה וכו` התחרות היא הרבה יותר עזה.
 
צריך לשים את המילה "הבלוגיה" בהתחלה גם מבחינת המשתמשים. כאשר אנשים פותחים טאבים רבים בדפדפן המשתמשים רואים בד"כ רק את המילה הראשונה מכל כותרת של כל טאב. אם כל העמודים של תפוז אנשים יתחילו במילים "תפוז אנשים"  אתם יכולים לתאר לעצמכם איך זה יהיה למצוא את הטאב הנכון.
 
2. מוותרים על עריכה
ברגע שבו ויתרו בתפוז על המלצות העורכים בעמודים הפנימיים הם הפכו אותם ללא רלוונטיים. בניגוד להמלצת עורך שהיא מעין מדד (ואפילו מינימלי) לאיכות, עודף של תכנים המוצגים בסדר כלשהו הוא עומס של מידע שרובו פשוט לא מעניין. אני לא אומר שלא צריך לתת גם את המידע הזה, אבל צריך גם להראות לאנשים חדשים למה שווה להם לחזור לעמוד הזה.
 
במצב שההחלטה לגבי מה שמופיע בעמוד מרכז כלשהו היא אוטומטית נוצר פתח לספאמרים וטרולים למיניהם לפרסם את עצמם ללא הפסקה. בעמוד הבלוגיה, למשל, חשבו על זה והחליטו להציג כברירת מחדל את הפוסטים הנצפים ביותר ולא את החדשים, אך גם זה לא פתרון. במצב הנוכחי אותם אנשים שמשכו בעבר הרבה כניסות ימשיכו לעשות זאת כי מי שיגיע לעמוד הבלוגיה ייכנס אליהם וישאיר אותם בראש.
 
3. מוותרים על הפרסונליזציה
רשימת הבלוגים שלי נעלמה מעמוד הבלוגיה והמניע להחלטה התמוהה הזאת לא ברור לי. מילא להעלים את העורכים, הם עובדים של תפוז, הם יספגו את זה. מילא להעמיס על העמוד, יכול להיות שיש כאלה שיאהבו את זה. אבל להעלים את האזור היחיד שהיה של הגולש עצמו? האזור שבו הוא יכול לארגן את מה שהוא אוהב ואת מה שהוא רוצה לקרוא. איפה ההגיון?
 
גם העמוד החדש לא זוכר את ההעדפות שלי. הייתי מצפה שאם הדבר האחרון שצפיתי בו היה הפוסטים החדשים, אז בפעם הבאה שאכנס לעמוד הוא יציג לי את הפוסטים הכי חדשים ולא את הכי נצפים. אם אתם כבר נותנים לבן אדם אפשרות לבחור מה לראות, אל תכריחו אותו לבחור את זה בכל פעם מחדש.
 
4. מכריחים אנשים לגלוש לעמוד הבית
יש לי תחושה שהעמוד הראשי של תפוז לא מקבל יותר מדי גולשים ביום ושהם רוצים לשנות את זה. למה? משתי סיבות. הראשונה היא שלקחו מכל העמודים הפנימיים את המלצות העורכים מה שהופך את עמוד הבית לעמוד היחיד עם תוכן שנבחר ע"י עורכים ולכן איכותי הרבה יותר.
 
הסיבה השניה פוגעת בגולשים הרבה יותר מהראשונה. במקום הסרגל הפשוט דרכו נהגתי לעבוד מעמוד הבלוגיה לעמוד הקומונות ומשם לפורומים וחוזר חלילה מופיעות היום פרסומות של גוגל. תרתי בכל מקום בעמוד הבלוגיה אחרי קישור לעמודים הפנימיים האחרים אך לשווא. על מנת להגיע לעמודים הפנימיים האחרים עלי לעבור קודם לכן בעמוד הבית.
 
עשיתי פעולה פשוטה והכנסתי את כל העמודים הפנימיים למועדפים שלי ואני לא עובר דרך עמוד הבית של תפוז כך שבמקרה הזה הם גם העלימו קישורים פנימיים שיכולים לסייע להם מבחינת SEO וגם לא ממש הצליחו לגרום לי לגלוש לעמוד הבית (שאם לומר את האמת לא ממש מעניין אותי). אני מניח שרבים אחרים יפעלו באותה צורה.
 
5. שינויים של הרגע האחרון
אני כמו רוב האנשים צועק כשיש שינוי שלא מוצא חן בעיני, אבל בניגוד לאחרים אני לא מצפה לשינויים מידיים. אם עושים שינוי צריך לבחון לעומק את התלונות והתשבוחות, לתת לאנשים כמה ימים להתרגל ורק אז להתחיל לעבוד על שינויים בהתאם לדרישות. מה שקרה הוא שכמה אנשים שככל הנראה לא גולשים יותר מדי באינטרנט התלוננו שהם לא מצליחים ליכנס לניהול הבלוג שלהם מהסיבה הפשוטה שהם לא מוצאים את האזור שבו מכניסים שם משתמש וסיסמה.
 
 
אם מחוברים למערכת בתפוז אין שום צורך להכניס שם משתמש וסיסמה על מנת להיכנס לניהול הבלוג. מספיק ללחוץ על "ניהול הבלוג" בעמוד הבלוגיה. עם זאת בגלל כמה חסרי בינה שצועקים חזק, תפוז נלחצו והוסיפו כבר עכשיו משהו שלא תוכנן מלכתחילה וניתן לראות את זה מאחר והוא לא תואם את העיצוב של שאר האלמנטים בדף. זה מה שנקרא – לפעול בלי לחשוב.
 
– – – – – –
לתפוז יש לי להגיד, חבל. באמת שנהניתי לגלוש לעמוד הבלוגיה כדי להנות מהמלצות טובות על בלוגים (בעמוד הבית גיליתי מזמן שההמלצות צהובות לי מדי). עכשיו אני אשאר עם הRSSים שלי כי לעמוד כזה אני לא נכנס.

מחשבות של 8 על “איך הורסים את עמוד הבלוגיה ב-5 צעדים פשוטים

  1. אתה טועה-לא ניתן היה להיכנס דרך
    "ניהול הבלוג" !! אולי זה היה באג או עומס או לא יודעת מה-אבל רק ע"י לחיצה על הכינו שמופיע למעלה עם מס` המסרים שממתינים לי- הצלחתי להיכנס.

  2. אתה טועה-לא ניתן היה להיכנס דרך
    "ניהול הבלוג" !! אולי זה היה באג או עומס או לא יודעת מה-אבל רק ע"י לחיצה על הכינו שמופיע למעלה עם מס` המסרים שממתינים לי- הצלחתי להיכנס.

  3. אני מסכים עם כל טענה וטענה שהעלית
    רשומה חשבוה מאוד, אני מקווה שהמתכנתים יראו אותה ויפנימו את מה שרשום כאן. אלו בדיוק הבעיות שאני נתקלתי בהם.

  4. נמאס לי מתפוז
    שמתי שבא לו עושה שינויים כל שני וחמישי ואני נתקלים בבעיות.עכשיו בשביל להכנס לבלוגים האוהבים עליי אני צריכה לבדוק אם הם פירסמו משהו ולעשות את כל התהליך המאפן של להכנס לקטגוריה שבה הם אמורים להמצא.

  5. בהתחלה חשבתי שזה מבורך היום….
    בהתחלה חשבתי שהשינוי מבורך ויתן יותר חשיפה לבלוגרים פחות פופולארים ומקושרים, היום אני כבר משוכנע שזו פשוט טעות נוראה ואדם בעל אין ספור כינויים יכול להכניס את רשימתו קבוע לעמוד הראשון.

  6. אולי באמת..כבר מצא חן בעיני ש…
    הנצפים וחדשים באותו שדה. לא צריך לרדת במסך לאזור אחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *