מי שומר על האופניים שלנו?

נועה אושרוב כותבת אצל לרמן על גניבת אופניים בתל אביב ועל מסעו של אדם אחד ומלחמתו בתופעה.

אסף חזר ממשמרת לילה בעבודה, ורצה לקפוץ לרגע לחברים שגרים בסמוך. הוא השאיר את אופניו קשורות לגדר הבניין שלו, מרגיע את עצמו שהיום שבת קודש, וכי תוך שעה קלה הוא חוזר. קודש או לא, כשחזר לאחר שעה, גילה שאין אלוהים – ואין אופניים.

בשלב זה, כל תל אביבי מצוי יתעצבן, יקטר, ויאלץ ללכת קצת ברגל עד שיגייס את המשאבים והזמן למצוא את הזוג הבא. אסף ראה בגניבה משבר, אך החליט שיש פה הזדמנות להוציא משהו טוב מהעניין. אם על גניבת אוטו לא הייתי עובר בשתיקה, חשב לעצמו, אין כל סיבה שלא אתלונן על כך. אסף פנה למשטרת ישראל, והגיש תלונה דרך הצינורות המקובלים, שכללה מסירת תיאור מדויק של האופניים (כולל הפעמון עליו מצויר דגל ארה”ב) והצהרה על השתלשלות העניינים. מתוך ידיעה כי כנראה האופניים לא יחזרו אליו, הוא החליט שהוא לא מסתפק בזה.

מאחר ומדובר במכה עירונית רבתי הגיע למסקנה כי יש מקום להתערבות של העירייה בעניין. אסף שלח לעירייה מכתב, בו הוא מבהיר את גודל הבעיה: “אינני מכיר אף אחד (!) שלא גנבו ממנו אופניים בתל אביב… חומרת התופעה חייבת להימדד גם בשכיחות שלה, ובמקרה זה אין אח ורע לגניבות האופניים… גנבי האופניים פשוט חוגגים בעיר” במכתבו הוא מסביר מדוע הפשע משתלם לגנבים: “זהו תחום מוזנח ופרוץ ללא סכנה אמיתית וללא עונש ראוי, בעל אפשרות רווח קלה ללא קשרים מיוחדים” אבל אסף לא בא רק לבקר, אלא הגיע גם עם הצעה יצירתית לפתרון: פיזור של זוגות אופניים בעיר, כשבתוך השילדה שלהם שתולים מכשירי GPS שיעידו על מיקומם בכל רגע נתון. כאשר מזהים תנועה של אחד אפשר פשוט לעקוב אחריהם ולראות לאן הם מגיעים. במכתב הוא מוסיף כי: “אם השערתי נכונה, הזוגות יעשו דרכם פחות או יותר לאותם המקומות” אסף מפרט כי תוכניתו חסכונית (המשאבים אינם מתכלים. אפשר להשתמש שוב ושוב באותם זוגות אופניים), ויעילה (הוא מעלה את ההשערה ההגיונית שכל האופניים מגיעים למקומות דומים). גם אם אי אפשר למגר כך את התופעה, בהחלט אפשר להרתיע לפחות חלק מהגנבים. אסף לא סתם “זרק” את ההצעה לעבר העירייה, אלא הציע את לקחת חלק פעיל, ואת מכתבו הוא מסכם: “אני מוכן לקחת אחריות כתושב ובהתנדבות גמורה לעזור בהקמה ובהפעלה של פרוייקט שכזה בשיתוף עם גורמים מתאימים בעירייה” למרות המכתב המפורט, הוא זכה לתשובה לקונית מהעירייה, כי סמכות הטיפול בנושאים פליליים לא נמצאת בידי העירייה אלא בידי המשטרה.

קישור לפוסט: אופניים גנובים יימתקו

תגובה אחת על “מי שומר על האופניים שלנו?

  1. פינגבאק: שווה קריאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *